Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Hoe boek ik een artiest?
Bekijk en vergelijk de mogelijkheden in onze prijslijst en maak uw keuze. Als u een geschikte act hebt gevonden, laat u ons weten welke act u waar en wanneer wilt laten optreden. Dit kan per e-mail of via de button “Boeken” die bij iedere artiest staat vermeld op de site. U kunt ook eerst via de knop “Offerte” een vrijblijvende offerte opvragen. Bij artiesten waarbij de prijs staat vermeld is dit vrijwel altijd een vaste prijs, tenzij bij de bijzonderheden andere prijsmogelijkheden staan vermeld. Natuurlijk kunt u ons ook bellen op telefoonnummer 0486- 830 194.

Vibe Entertainment staat rechtstreeks in contact met de artiesten en/of hun manager en laat u weten wat de mogelijkheden zijn.

Hoe plaats ik een optie?
Wanneer de artiest beschikbaar is kunt u geheel vrijblijvend en kosteloos een optie plaatsen op uw keuze. U heeft daarna 10 dagen de gelegenheid om met uw feestcomité of collega-organisator te overleggen of u de geplaatste optie om wilt zetten in een definitieve boeking. De act/band/artiest blijft gedurende deze optie periode geheel vrijblijvend uw feest of evenement beschikbaar. Krijgt de act/band/artiest een definitieve aanvraag in uw optie periode dan wordt u hiervan op de hoogte gebracht. U heeft dan nog steeds het recht om als eerste te boeken maar u zult dan, verschillend per artiest, eerder moeten beslissen.  Alle aanbiedingen, zowel schriftelijk als mondeling, van Vibe Entertainment zijn steeds vrijblijvend.

Wanneer is een boeking definitief?
Een boeking is definitief wanneer u ons mondeling danwel per e-mail de boeking bevestigd. Op dit moment wordt de artiest/act door ons ook vastgelegd en is een overeenkomst tot stand gekomen. Vervolgens ontvangt u per post of per e-mail een bevestiging waarin alle gemaakte afspraken met betrekking tot uw boeking overzichtelijk en duidelijk zijn vastgelegd. U tekent de overeenkomst en, indien van toepassing, ook de rider (=aanvullende wensen/eisen van de artiest die per artiest kunnen verschillen) en retourneert deze naar ons. U ontvangt binnen enkele dagen een door ons ondertekend exemplaar t.b.v. uw administratie retour.

Welke informatie heeft Vibe Entertainment van u nodig voor een definitieve boeking?

  • Welke artiest band of act wilt u boeken? (eventueel een 2e of 3e keus)
  • Datum van het optreden
  • Tijdstip van het optreden
  • Uw NAW gegevens
  • Adresgegevens van de lokatie
  • Wat voor type feest en voor hoeveel mensen
  • Is het een besloten of openbaar optreden?
  • Zijn er bijzonderheden?

Kopie ID of uittreksel Kamer van Koophandel
Als u de eerste keer bij ons boekt kunnen wij vragen om een kopie van uw identiteitsbewijs of een uittreksel van de Kamer van Koophandel. Wij gaan heel zorgvuldig met uw document om. U mag de foto en het burgerservicenummer afschermen. Meer informatie over het afgeven van een kopie van uw identiteitsbewijs vindt u op het cpbweb.

Wat is een all-in uitkoopgage?
Een uitkoopgage is een gage inclusief alle sociale lasten en premieheffingen. Onze inhoudingsplichtigenverklaring is uw bewijs dat u achteraf geen heffingen aan de belastingdienst hoeft te betalen. Alle op onze website vermelde gages zijn uitkoopgages exclusief BTW (6% of 21%, dit verschilt per act) en exclusief Buma-kosten (indien van toepassing).

Wanneer moet er Buma worden afgedragen?
Gebruikt u muziek tijdens uw evenement? Dan heeft u hiervoor toestemming nodig van Buma. Dit geldt voor alle optredens waar muziek ten gehore wordt gebracht uitgezonderd privéfeesten (b.v. een bruiloft of een verjaardag). Eigenaren van horecagelegenheden, welke een jaarlijkse licentie overeenkomst hebben met Buma, hoeven tot een uitkoopgage van duizend euro geen extra Buma vergoeding af te dragen. Vibe Entertainment heeft een licentie en mag namens Buma dit geld incasseren. Voor u een zekerheid dat u achteraf niet meer voor onverwachte kosten komt te staan. Wilt u meer informatie over regelingen en tarieven? Bekijk hier de Buma brochure.

Ontvang ik promotie materiaal?
Wanneer een artiest of act beschikt over posters en/of promotiemateriaal dan kunt u deze opvragen bij Vibe Entertainment. Vele artiesten zijn beschermde merken, dit betekend dat u niet zomaar foto’s, logo’s en merknamen mag plaatsen in promotie uitingen zonder schriftelijke toestemming van Vibe Entertainment.

Wat gebeurt er bij calamiteiten?
Bij noodsituaties is Vibe Entertainment ten alle tijde bereikbaar op de op deze website vermelde noodnummers. Bij overmachtsituaties als bijvoorbeeld ziekte van een artiest zullen wij er samen met u alles aan doen om binnen alle redelijkheid een gelijkwaardige plaatsvervanger te vinden. U als opdrachtgever heeft bij een overmachtsituatie altijd het recht om de opgemaakte overeenkomst te ontbinden. Vibe Entertainment zal in dit geval de eventuele betaalde factuur binnen enkele dagen aan u crediteren.